خرید و فروش تخصصی دستگاه‌های کار کرده
خرید و فروش تخصصی دستگاه‌های کار کرده

اکثر کاربران موقع خرید و فروش دستگاه‌های کارکرده عموما دچار سردرگمی می‌شوند و سوالات بسیاری در ذهنشان ایجاد می‌شود که طبیعی هم است به این دلیل برای عموم کاربران، این کاری نیست که هر روز انجام دهند و اطلاعات بسیاری در این خصوص ندارند. در این مقاله سعی می‌کنیم یکم بیشتر راجع به این قضیه صحبت کنیم.

۱. شما هیچ‌وقت یک خریداری واقعا پیدا نمی‌کنید.

شما در فرایند فروش دستگاه خود با افراد مختلفی رو به رو می‌شوید که عموما خریداری نیستند. در این امر نباید عجله داشته باشید و سعی داشته باشید که پیش از فروش دستگاه، از قیمت واقعی آن اطلاع داشته باشید و حتما فردی را پیدا کنید که مایل باشد با این قیمت دستگاه شما را بخرد. برای اطلاع از قیمت دستگاه خود لازم است با یک مغازه یا فروشنده مشورت کنید یا از اطلاعات موجود در سایت‌های فروش استفاده کنید.

۲. انعطاف داشتن در قیمت گذاری

تغیین قیمت‌گذاری یکی از مهم‌ترین فاکتور‌های هر محصول چه در زمینه فروش و چه خرید است.

ارزش یک محصول کار کرده یا چندین فاکتور مشخص می‌کند، به همراه داشتن تمام لوازم جانبی‌ها به شرط سالم بودن و عدم باز شدن دستگاه و داشتن ضربه یا خط و خش اساسی.

در صورتی که این موارد در یک محصول کارکرده رعایت شده باید می‌توانید آن را به قیمت مناسبی بفروشید یا بخرید.

۳. اطلاعات خصوصی

در صورتی که قصد فروش دستگاه خود را دارید، مهم‌ترین اقدامی که باید انجام بدید حذف تمام اطلاعات خصوصی داخل دستگاه، همانند عکس‌ها، پیام‌ها و ایمیل‌هاست. همچنین در صورتی که قصد خرید یک دستگاه کار کرده را دارید مطمئن شوید که حتما اطلاعات داخل دستگاه نباشد و در صورتی که موردی دیدید حتما آن را پاک کنید و بعد از دستگاه استفاده کنید.

در صورتی که دستگاه خود را فرمت کرده باشید نیازی نیست نگران ریکاوری شدن آن باشید.

۴. محل فروش / خرید

در صورتی که دستگاه خود را به شخص خاصی که می‌شناسید دارید می‌فروشید نیاز نیست نگران موردی باشید اما در صورتی که از وب‌سایت‌ها و پورتال‌های آنلاین همانند شیپور یا دیوار استفاده می‌کنید، حتما سعی کنید معامله را به صورت حضوری انجام بدید و پس از انجام تمام تست‌ها مبلغ را به حساب شخص مقابل واریز کنید.

۵. هزینه‌ها

خرید دستگاه کارکرده ممکن است به نسبت دستگاه‌های نو، هزینه‌های اضافه‌ای برای شما داشته باشند. یکی از مهم‌ترین فاکتور‌ها، باتری دستگاه است. شما باید این مورد رو در نظر داشته باشید اگر قصد خرید یک دستگاه کارکرده را دارید باید این مورد را بپذیرید که باتری دستگاه به احتمال زیاد باید تعویض شود. همچنین مطمئن شوید آیا قطعه دیگری از دستگاه تعویض شده یا نه چرا که در صورتی که یک قطعه‌ای از دستگاه از قبل خراب شده باشد، ممکن شما را به دوباره به دردسر بی‌اندازد.

و در نهایت این مورد را مد نظر داشته باشید که دستگاه‌های کارکرده عمر کمتری دارند و همانند یک دستگاه نو نمی‌توانند برای شما کارآمد باشند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط